نتایج حاصل از ارزیابی دانشجویان پایان دوره از تدریس (SET) توسط دانشکده ها جدی گرفته می شود و بخشی از یک پایگاه تصمیم گیری برای استخدام کارکنان دانشگاهی، توزیع بودجه و تغییرات در برنامه های درسی را تشکیل می دهد.
با این حال، در مورد اینکه آیا این ابزارهای ارزشیابی به طور دقیق کیفیت محتوای دوره، آموزش و انتقال دانش را اندازه گیری می کنند، تردید وجود دارد.
ما بررسی کردیم که آیا ارائه کلوچه زنجبیلی بازاری شکلاتی به عنوان یک مداخله غیر مرتبط با محتوا بر نتایج SET تأثیر میگذارد یا خیر.
ما یک کارآزمایی تصادفیسازی و کنترلشده را در قالب یک دوره درسی پزشکی اورژانس انجام دادیم.
شرکت کنندگان کلوچه خرمایی عربی 118 دانشجوی سال سوم پزشکی بودند.
شرکت کنندگان به طور تصادفی به 20 گروه تقسیم شدند که 10 گروه در طول یک جلسه دوره پزشکی اورژانس به 500 گرم کلوچه شکلاتی دسترسی آزاد داشتند (گروه کوکی) و 10 نفر از آنها (گروه شاهد) دسترسی نداشتند.
همه گروه ها توسط یک معلم تدریس می شدند.
محتوای آموزشی و مطالب درسی برای کلوچه زنجبیلی تابه ای هر دو گروه یکسان بود.
پس از پایان دوره، از همه دانشجویان خواسته شد تا فرم ارزشیابی 38 سوالی را تکمیل کنند.
در مجموع 112 دانش آموز فرم ارزشیابی را تکمیل کردند.
گروه کوکی معلمان را به طور قابل توجهی بهتر از گروه کنترل ارزیابی کرد (4.9 ± 113.4 در مقابل 7.3 ± 109.2؛ 0.001 = p، اندازه اثر 0.68).
مواد درسی بهتر در نظر گرفته شد (10.1 ± 2.3 در مقابل 8.4 ± 2.8؛ p = 0.001، اندازه اثر 0.66) و نمرات جمع بندی ارزیابی دوره به طور کلی به طور قابل توجهی بالاتر بود (224.5 ± 12.5 در مقابل 217.2 ± 16.1، 0.0 ± 0.1، اندازه اثر 0.0 = p. گروه کوکی
ارائه کلوچه سنتی نرم و کوکی های شکلاتی تاثیر قابل توجهی در ارزیابی دوره داشت.
این یافته ها اعتبار SET ها و استفاده از آنها در تصمیم گیری های گسترده در یک دانشکده را زیر سوال می برد.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.