سیستم ترمز شما شاید حیاتی ترین مکانیسم ایمنی در وسیله نقلیه شما باشد. اما در حالی که هر روز به ترمزها تکیه میکنید تا به شما کمک کنند تا با خیال راحت از نقطه A به B برسید، احتمالاً به این فکر نمیکنید که وقتی پدال ترمز را فشار میدهید واقعاً چه اتفاقی میافتد.
در اینجا اصول اولیه نحوه عملکرد سیستم آمده است: هنگامی که روی پدال ترمز خود را پا می گذارید، خودروی شما مایع تحت فشار را از طریق خطوط ترمز خود به داخل یک کالیپر در هر چرخ، جایی که لنت های ترمز قرار دارند، فشار می دهد.
در این مقاله، نگاهی دقیقتر به این جزء حیاتی سیستم ترمز شما و مزایا و معایب هر نوع به عنوان مثال لنت ترمز سرامیکی در مقابل نیمه فلزی خواهیم داشت تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای وسیله نقلیه شما بهترین است.
این روزها، رانندگان معمولاً بین سه نوع لنت ترمز کامیون انتخاب دارند: لنت ترمز کامیون سرامیکی در مقابل لنت ترمز کامیون نیمه فلزی در مقابل لنت ترمز ارگانیک. همیشه اینطور نبود.
اولین استفاده از لنت ترمز کامیون به قرن نوزدهم باز می گردد. برتا بنز – مخترع معروف و همسر کارل بنز بنیانگذار مرسدس بنز با ایجاد اولین لنت ترمز از چرم برای ثبت اختراع اولیه خودرو خود در سال 1888 اعتبار دارد.
از آن زمان، مواد مورد استفاده برای ساخت لنت ترمز با پیشرفت تکنولوژی تکامل یافته است. تا اواسط تا اواخر قرن بیستم، زمانی که ترمزهای درام به طور فزاینده ای با ترمزهای دیسکی مدرن جایگزین شدند، تولیدکنندگان شروع به تولید لنت های ترمز سرامیکی، فلزی و ارگانیک کردند که امروزه استفاده می شود.
با این حال، آزبست کشف شد که یک سرطانزای بسیار قوی است و در افرادی که در معرض طولانی مدت قرار گرفتهاند باعث سرطان میشود. هنگامی که این لنتهای ترمز مبتنی بر آزبست فرسوده میشدند.
آزبست را در هوا آزاد میکردند تا رانندگان ناآگاهانه آن را استنشاق کنند. سازندگان متوجه شدند که آزبست ترکیبی امن برای استفاده در سیستم های ترمز نیست. در نتیجه، لنتهای ترمز ارگانیک یا لنتهای ترمز ارگانیک غیرآزبست (NAO) برای پر کردن شکاف ایجاد شدند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.